Monday, October 27, 2014

Percutian Jakarta-Bandung : Day-3



Assalamualaikum..

SF nak sambung entry pasal percutian SF ke jakarta dan bandung.. Haaa,,hari nie kitorang akan bergerak ke bandung dengan menaiki kereta.. So,,awal-awal lagi En Supir da menunggu kat lobi hotel.. PakMul tak dapat nak menghantar kitorang ke Bandung sebab dia ada urusan lain dengan family.. So,,PakBudi yang akan menggantikan PakMul.. SF panggil je PakBudi,,tapi sebenarnya PakBudi tu masih muda lorh,,ganteng lagi.. Hahahaha,, (kalau En Suami baca,,abis SF)


Perjalanan mengambil masa kira-kira 4jam dari Jakarta ke Bandung,,disebabkan oleh macet.. Masa tu semua penduduk kota sibuk hendak menyambut Tahun Baru di luar bandar.. Menurut PakBudi,,kebiasaanya penduduk kota akan pergi ke Puncak dan Bandung untuk menyambut Tahun Baru.. Jadi,,nasib kitorang jugak la sebab terpaksa menempuh kesesakan lalu lintah yang amat..amat..amat teruknya..


Sampai sahaja kat Bandung,,kitorang terus di bawa ke Tangkuban Parahu.. Woowweee.. Tempat yang SF WAJIB pergi.. Hihihi.. Tapiiiiiiii...perjalanan untuk naik ke Tangkuban pun MACET jugak ya teman-teman sekalian.. Nasib baik bukan En Suami yang bawak kereta..lau dia yang drive memang SF tak dapat menjejakkan kaki kat Tangkuban.. Da la perjalanan naik bukit,,macet pulokkk... Hurmmm..SF tabik spring kat PakBudi kerana tetap gagah meneruskan perjalanan..


Bila kitorang sampai kat Tangkuban Parahu,,,cuaca pulak mendung,,nak hujan.. Jadi,SF dengan En Suami cepat-cepat turun dan amik gambar untuk dijadikan kenang-kenangan.. :)


Let's Check It Out  ::::: Picture 



Nie hasil kelentong PakBudi,,
Katanya SF nie keluarga dia datang dari Kalimantan
Hehehehehe
Woowwee.. SF da sampai sini.. :)

Tu ar Kawah Gunung Berapi tu.. 

Tengok Aliran Kat Belakang SF tu.. 

Kat sini sejuk kot.. SF sampai bergegar,,
lebih-lebih lagi time nie hari nak hujan.. :)

Tengok Kabus kat belakang SF tu..
That's Y iollss rasa macam kat Kundasang.. 

Alolololo.. Nak manja-manja gitewww..
Plz jangan muntah darah.. Hahaha 

Okeh bebeh...bila da puas posing sana-sini.. Kitorang pun pergi ke kedai barang jual cenderamata yang ada kat Tangkuban Parahu nie jugak.. Tapiiiii..Tapiii..perlu diingatakan korang kena tawar sehabis murah yang boleh.. Sebab kat sini harga cekik darah.. Seriously,,memang cekik darah,, mahal nak mamposs.. Hahahaa.. Bayangkan harga FM boleh cecah 200k kot.. Kepala otak depa.. Nasib baik SF tak termakan pujuk rayu mereka.. Tetapiiiiii...En Suami kite baik hati.. Dia pergi beli pulok FM tu dengan harga Rp350,000 untuk 10 FM.. Alahaiiii...apsal la laki aku nie baik bebenorrrr??? Apa boleh buat,,da rezeki penjual tu.. En Suami kata kesian dengan dia.. So..it's okeh darling.. Duit u jugak yang kita bawak pegi bercuti nie.. Kikikikikiki...


Hujan pun makin lebat,,so we decide nak balik hotel je la.. Rehat.. Sebab da letih seharian suntuk berada dalam kereta.. Menumpuh ke"macet"an Indonesia.. Bila sampai POP HOTEL,,kitorang tengok bilik dan keluar cari makanan.. Tadi kata penat kannnn!!! Tapi perut SF tidak mengenal apa ertinya penat.. Tetap jugak dia berbunyi kelaparan mintak diisi.. Nasibb baik dalam bangunan yang sama..ada shopping complex kat situ.. Namanya Festival CityLink.. So,,SF pun pergi cari makan kat sana.. Bahagian Food Court kat tingkat atas lau SF tak silap.. (nie la bahana kalau cerita semua kena peram bertahun-tahun).. Heheheheheh.. 


Let's Check It Out  ::::   Picture


Tu la makanan SF.. Da lupa order apa..
Tapi SF xsentuh pun Teh Botol tu.. Hihihih

En Suami "merasa" Teh Botol.. :)

Bila da kenyang..SF pun balik hotel dan.........Tido... Tapi sebelum tu,,kitorang sempat diperlihatkan pertunjukan bunga api dari cermin tingkap bilik hotel.. Memang best.. Macam SF pun berada dalam kalangan manusia yang menyambut TahunBaru biar pun SF kat bilik.. Huahuahua.. 


Sampai ketemu lagi di next entry.. Bubye.. :)






No comments:

Post a Comment