Monday, October 13, 2014

Percutian Jakarta-Bandung : Day-1 (29.12.2012)



Assalamualaikum..

Haaa..tengok tajuk mesti semua da tahu kan.. Kali nie SF akan bercerita tentang percutian merangkap sambutan Anniversary SF yang pertama.. Hehehe..

Mesti ada tertanya-tanya kenapa lambat sangat nak update cerita pasal percutian tu.. Sedangkan sekarang da nak penghujung 2014.. Kihkih.. Xpelah,,korang layankan je la SF nie.. Ye la..SF kan baru ada blog.. So..cerita yang suda basi dari ingatan baru nak share. Hahahahaahaha..

Sebelum SF mulakan cerita,,SF nak gitau kat korang yang SF pergi bercuti bukan mengikut Travel Agent tau.. SF pergi sendiri dengan Husband,, Kira kitorang macam Backpacker je.. So persiapan rapi kena la dibuat terlebih dahulu spt :

i) Hotel
ii) Kenderaan
iii) Tempat Menarik 
iv) Passport

Semua tu SF da prepare sebulan sebelum SF ke Jakarta. Jadi,pada hari berlepas tu kitorang tinggal bawak badan and dokumen yang penting.. Hehe..

Untuk mereka yang ingin tahu persiapan SF,,boleh la merujuk kepadan entry SF kat sini.. klik sini

Pada 29.12.2012 bermulaanya perjalanan SF.. Tepat pukul 5pm flight AA pun memulakan penerbangan di awan biru. Perasaan time tu gembira nak mampos.. Hahahhaa.. Ye la..dapat bercuti dengan suami tersayang.. Perjalanan mengambil masa 2j45m seperti dalam jadual.. Kitorang sampai di Lapangan Terbang Soekarno Hatta Jakarta pada jam 8pm.. Untuk pengetahuan semua, waktu di Jakarta adalah lewat sejam dari waktu di Malaysia.






Bila turun je dari kapal..terus SF ternampak bas AA.. Rupanya bas tu yang akan membawa kita ke pintu masuk balai ketibaan.. Kalau nak jalan kaki..memang xdapat dek oiii.. Hahaha.. Jadi SF dengan Husband pun naik la bus tu..

Bila da habis semua urusan perihal Imigresen, SF pun keluar la.. Bila keluar je dari balai ketibaan,Pak Supir da menunggu kat luar dengan tulisan "Bapak Herman".. Wowww..kelas ko jahhh,. Hahaha,, Ye la biasa SF naik flight untuk balik kampung je,xpernah la family nak buat mcm tu kan.. Da buang tebiat gamaknya.. Hehe..

Perjalanan dari Airport ke Hotel mengambil masa 30minit.. Itu pun sebab malam.. Menurut pak supir kebiasaannya perjalanan dari Airport ke hotel mengambil masa sejam lebih disebabkan kesesakan lalu lintas,

Bila da sampai hotel SF check in dan berehat untuk menempuh perjalanan pada esok hari.. Hehehe.. Stakat tu je la entry untuk 1st day SF.. Maaf sebab tak banyak gambar.. Hihihi.. Excited mempengaruhi diri.. Jadi SF lupa nak snap picture untuk kenangan,,


Ihsan Dari Mr Google
                                                                         


Pesanan  ::::  Maaf disebabkan kekurangan gambar dalam entry kali nie.. Hehehe..

No comments:

Post a Comment